09 July 2010

Kasparov Chessmate



Sebenarnye aku suke jugak maen chess. Tapi minat aku ni ikot musim. Ade sekali tu 3bulan aku hari-hari maen game ni pastu tak maen dah. Sampai kadang-kadang rase cam dah leh agak dah taktik camne die nk maen. Hehehe riyak gle. Tapi setelah lame dah tak maen due tiga hari lepas baru teringin balik nak maen chess. Aku pon install dan maen la game ni. Mak aih lame gle aku pikir nak jalan yang mane. Lawan level medium pon kalah. Haha.



Game kasparov chessmate ni mengikut eksperimen sendiri memang tiptop. Aku pernah cube maen tipu kat yahoo chess dengan pertolongan game ni. Walaupon aku setkan difficulty die medium, takde orang dalam yahoo chess tu boleh kalahkan. Hahaha(dengan angkuh).
Aku jugak pernah match kan game ni dengan satu program chess yang laen dengan kedua-duanya disetkan difficulty hard, dan keputusannye kasparov chesmate jugak menang.

Sesape yang minat dan baru nak berjinak-jinak maen chess, try la game ni. Kalau nak lagi fun, pilih mode kasparov chess club. Kat situ boleh maen dari peringkat bawah, naek sket² dan last skali akan lawan ngan kasparov. Mase aktif maen dulu aku boleh takat pertengahan level 2 je level 3 tak lepas(sebab tak boleh undo kalau silap jalan☺).

Rase teringin nak masok mane-mane pertandingan tapi agak pengecut sbb takot kalahteragak-agak nak masok sebab tak biase dengan suasana pertandingan(alasan). Ahh maen game ni sudahh. Klu nak lawan ngan orang betol, maen kat yahoo chess. Haha. Layaan!


0 respon:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails