18 September 2010

PES 2011 @ Fifa 11??



Dah bertahun-tahun kedua-dua game ni berlumba-lumba nak produce game paling best. Aku mula-mula maen game bola first sekali masa darjah 2. Mase tu aku maen Fifa97 kat pc lame+cabok kat umah(mase tu canggih la). Dalam game tu team Malaysia pon ade. Siap kelab negeri perak,selangor, pahang sume ade. Aku ingat lagi maen dengan abang aku, sorang gune keyboard, sorang gune mouse. Gameplay dengan grafik dia jangan cite lah, memang masyuk gile sampai abang aku pening-pening lepas maen game tu. Hahaha.

Sudah-sudah, ni bukan mase nak cite kenangan-kenangan dulu. Ni aku nak tulis pasal Pes 2011 dengan Fifa 11 yang demo die baru je keluar. Aku dah maen dah dua-dua game ni dan semestinye bagi aku Pes2011 lagi layan daripada Fifa 11. Hoho. Dah lame aku tinggalkan Fifa, sejak dari tahun 2004 lagi. Setiap tahun mesti aku tunggu-tunggu keluaran yang seterosnye macam seorang student yang menunggu resultnya keluar.

Terlalu banyak kelebihan Pes2011 kalau nak dibandingkan dengan Fifa 11. Contoh yang paling ketara ialah gameplay Fifa2011 yang berkotak-kotak dan tak bebas untuk kawal cara permainan. Gol pon kebanyakannye akan nampak macam sama.

Gameplay Pes2011


Tapi kalau nak dibandingkan licence kedua-dua game ni, mesti la Fifa 11 menang sebab die dapat full license. Kalau Pes2011, banyak club-club yang dah ditukar nama dia. Contoh kalau Arsenal jadi North London Fc dsb.

Gameplay Fifa 11


Aku pon dah malas nak mengulas panjang-panjang sebab aku bukan keje sebagai game tester pun. Tambah-tambah lagi aku tak dapat sesen pon kalau tulis pnjang-panjang
(mata duitan x?)

Kadang-kadang terase aku macam tak matang lagi sebab suke maen game. Tapi takpe layan je la jnji aku enjoy. Huhu. ☺

Kat sini ade link untuk donlod kedua-dua demo game ni. Game full hujung bulan ni baru keluar kot. Sebelom tu boleh la layan yang demo ni dulu. Donlod ni laju sebab pakai direct link. Gune IDM ye. ☺

Pes2011 demo
Fifa 11 demo

0 respon:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails