11 August 2010

Pose Dulu²



Banyak perbezaan mood puasa dulu dan sekarang. Bile dah tua ni banyak pose kat tempat sendiri dan bukan kat rumah. Dulu kecik-kecik mase umor 6-7tahun sepanjang bulan ade kat umah. Hari-hari berbuka makanan best-best. Belom lagi pegi bazar ramadhan, macam-macam yang aku mintak kat mak macam aku sorang je yang pose. Haha.

Sehari dua sebelom stat bulan pose, aku akan dok depan tv tunggu pengumuman tarikh berpose. Lepas die umumkan, aku dengan semangatnye bersorak 'yeye esok pose!' seolah-olah aku dah lame tunggu bulan pose datang. Tapi sebenarnye aku bersorak sebab bile stat bulan pose maknanye dah dekat nak raye. Raye=dapat bnyk duet raye. Hehe.

Puasa tahun ni stat bulan ogos. Setiap tahun semakin awal pose. Mase darjah 1 dulu pose bulan januari rasenye. Mase bulan pose kene pegi skolah. Kengkawan ramai yang pose tapi disebabkan aku still jambu lagi waktu tu, paham² je lah. Hehehe.



Tapi aku cume skip pose waktu hari sekolah je la. Hari laen aku pose. Kat sekolah kene bace sifir kuat-kuat, bace buku kuat-kuat, bagi salam pon kene kuat-kuat. Mane tak letih. Waktu rehat plak kantin tutup terpakse pegig maen aci duduk kat tempat perhimpunan. Woo tak larat le teman nak pose.

Banyak sangat kenangan zaman kecik-kecik yang best sampai tak larat nak tulis. Yang pentingnye, aku yang dah semakin tua ni mesti pose penoh. Tak boleh nak skip pose sebab dtg bulanade kelas. Ok la tiggal bape jam lagi nak bukak pose makan kat mane pon tak tau lagi ni. Selamat berpose!

0 respon:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails